#TIPS&TRICKS

Ce să MĂNÂNCI și ce să EVIȚI ca să rămâi SĂNĂTOS în secolul XX

Scris de Laura P la 18 mai 2018

O dietă sănătoasă a devenit recent un subiect extrem de popular. „Ce să mănânci pentru a pierde în greutate? Cum să trăiești fără zahăr și sare? Ce să faci dacă nu poți găsi morcovi bio? „Acestea sunt întrebările care continuă să apară în capul nostru tot mai des.

Iată câteva răspunsuri la cele mai frecvente întrebări despre alimentație, dovedite științific.

1. Stimularea instantanee a energiei

Energia ta corporală totală depinde de mâncarea pe care o consumi. Consumând în mod regulat orez brun, miere și ouă, vei reuși să rămâi activ. Dar, dacă ai nevoie de o creștere instantanee a energiei, nu te grăbi să cumperi o băutură energetică deoarece conține mult zahăr și cofeină, ceea ce îți va oferi energie artificială. Un măr în schimb îți va stimula energia în mod natural.

2. Alimente care nu cresc colesterolul

Consumul de colesterol nu este întotdeauna rău. Totul depinde de tipul de grăsimi pe care îl conține un produs. Produsele precum unt, cârnați, ciocolată cu lapte și chiar semințele sunt bogate în grăsimi saturate care măresc nivelurile de colesterol, în timp ce fasolea, lămâia și fructele cu coajă lemnoasă sunt produsele care contribuie la scăderea nivelului de colesterol natural deoarece sunt scăzute în acest tip de grăsimi. Ouăle, crevetele și ficatul, în ciuda faptului că sunt bogate în colesterol, de fapt nu măresc nivelul în corpul tău. În schimb, iaurturile și alte produse lactate cu conținut de grăsimi ar putea părea inofensive, dar cantitatea de grăsimi saturate din ele este foarte ridicată. Deci este mai bine să limitezi consumul.

3. Gluten

Doar o mică parte din populația lumii are intoleranță la gluten. Toți ceilalți (aproximativ 90%) pot consuma liber grâu și alte produse care conțin gluten.

4. Alimente minune

Nu există doar un singur produs care să îți ajute organismul să rămână sănătos. Există produse care conțin elemente puțin mai sănătoase decât altele, cum ar fi spanacul, broccoli, afine, năut, linte, fasole, varză, piersici și nuci. Acestea ar trebui să fie incluse în meniul tău zilnic.

5. Pâine

Pâinea gustoasă proaspăt coaptă este o plăcere care nu are nimic de-a face cu o alimentație sănătoasă. Poți să mănânci pâine, dar nu trebuie să o consideri o componentă serioasă a unei alimentații sănătoase.

6. Carbohidrați

O dietă sănătoasă de înaltă calitate este imposibilă fără carbohidrați. Toate produsele vegetale utile sunt o sursă de carbohidrați. Ar trebui să excluzi alimentele rafinate și alimentele bogate în zahăr din dieta ta, nu pentru că au un nivel ridicat de carbohidrați, ci pentru că conțin grăsimi, sodiu și alte ingrediente periculoase. Carbohidrații nu sunt răi, mâncarea nesănătoasă este!

7. Detox

Corpul tău se auto-curăță zilnic. Cel mai bun mod de a-l ajuta este menținerea unei diete sănătoase, exercițiile fizice, odihna suficientă, capacitatea de a controla stresul și, bineînțeles, renunțarea la vicii cum ar fi fumatul.

Respectarea acestor reguli este mult mai bună decât orice detoxifiere artificială. Nu numai că aceasta din urmă nu este eficientă, dar poate fi și periculoasă.

8. Compoziția produselor

Cele mai utile produse au de obicei doar un singur ingredient. De exemplu, produse precum avocado, linte, afine, broccoli, migdale etc. Atunci când alegi alte produse, acordă întotdeauna atenție listei ingredientelor: cu cât este mai scurtă, cu atât mai bine. Acordă atenție, de asemenea, cantității de substanțe chimice, zahăr, uleiuri, sare etc. în ele.

9. Poți să consumi aceleași alimente în fiecare zi?

Dacă ții o dietă echilibrată, poți mânca cu ușurință aceleași produse și feluri de mâncare zilnic. Cu toate acestea, merită să diversifici din când în când consumul de alimente zilnic.

10. Grăsimi

Așa cum am spus deja, grăsimile „bune” sunt conținute de nuci, semințe, măsline, avocado, fructe de mare și ulei de măsline. Evită consumul de grăsimi saturate pe care îl găsești în alimentele nesănătoase, cum ar fi produsele din carne și lactate.


--